sâmbătă, 21 iulie 2018

Rulada cu ciuperci,carnati si cascaval

Pentru că este sfârșit de săptămâna, musai de făcut ceva bun de mâncare.
De multă vreme tot am vrut să fac o ruladă cu ciuperci, azi i-a venit rândul, să fie făcută pe îndelete, fără grabă.
Așadar, foaia de ruladă am făcut-o din 4 ouă, atâtea am mai avut (sunt de la găini liniștite, fără stres, cu gălbenuș galben, nu albicios).
Deci, într-o tigaie, am pus 80 de grame unt, am lăsat să se topească la foc mic și am pus imediat 100 grame făină albă de calitate superioară. Am amestecat încontinuu și când făină a fost încorporată în unt, am pus 400 ml de lapte, am lăsat să fiarbă puțin, până ce s-a îngroșat. Am dat deoparte și am amestecat energic. După ce s-a răcit la temperatura camerei, am adăugat gălbenușurile și s-a omogenizat complet. Albușurile de la cele 4 ouă au fost bătute spumă, cu un praf de sare și amestecate ușor în aluat.
Se deșartă în tavă dreptunghiulară, tapetata cu hârtie de copt, după care se coace la 180 de grade, timp de 25-30 de minute.
În timpul în care se coace ruladă, am pregătit umplutură : ciupercile, spălate și zvântate, tăiate mărunt, le-am prăjit în unt, cu sare și piper.
Cârnații de casă, simpli, neafumați, au fost prăjiți (se poate pune și șuncă, de fapt se poate pune ce ne prisosește prin frigider).
Ciupercile și cârnații i-am pus într-un tocător electric și i-am tocat puțin, nu foarte tare, cât să se fărâmițeze un pic.
Separat, am încălzit puțin ulei de măsline, am pus un ardei kapia roșu, tăiat cubulețe și l-am călit 5 minute. Am amestecat toate ingredientele de umplutură, le-am potrivit de sare și piper și le-am adăugat cam 50 de grame cașcaval ras.
Între timp, s-a copt și ruladă, am scos-o din tavă, am dezlipit-o de pe hârtia de copt și am lăsat-o tot acolo. Peste ruladă fierbinte am pus cașcaval ras și peste cașcaval am pus umplutură.
Am început să rulez, cu ajutorul hârtiei de copt, nu foarte strâns, că să nu se rupă ruladă.
Când am terminat de rulat, așa, cu tot cu hârtia de copt, am pus-o într-un șervet de bumbac, am rulat șervetul, am răsucit capetele și le-am legat. A ieșit un sul strâns bine. Peste ruladă astfel împachetată, am pus o greutate și am lăsat la răcit, în bucătărie, cam 2 ore.
S-a închegat foarte bine și s-a desfăcut foarte ușor


Corectat cu https://www.corrector.co/ro/#verificator-de-ortografie-romana

Făcută cu ce am avut prin casă, a ieșit foarte, foarte bună.
Avantajul este că poate fi o mâncare de sine stătătoare, cu legume crude alături (roșii, castraveți ) și este extrem de sățioasă. 

Niciun comentariu: