duminică, 22 iulie 2018

Tarta de gris cu lapte si jeleu de afine



De multă, multă vreme nu am mai făcut gris cu lapte. 
Ușor de făcut, gustos și aspectuos, bun pentru copii, bun pentru adulți, bun pentru toată lumea.
Am pus la fiert 1 litru de lapte, îndulcit cu 2 linguri de zahăr brun, cu coajă rasă de lămâie și esență de vanilie. Când a început să fiarbă, am pus 200 grame de gris treptat, sub formă de ploaie, și, la foc mic, am amestecat încontinuu cam 10 minute.
Când a fost fiert, am dat deoparte, am amestecat energic cu 50 de grame de unt și am deșertat într-o tavă rotundă cu inel, căptușită înainte cu folie alimentară. I-am dat formă netedă și am lăsat cam jumătate de cm loc gol lângă peretele formei.
Separat, 200 grame de afine, cu 2 linguri de zahăr brun și 100 ml de apă, am pus la fiert și am lăsat cam 10 minute. Apoi, am trecut totul prin sită și am lăsat la răcit.
În sucul de afine, am pus 2 pachetele de gelatină alimentară, am lăsat la hidratat 5 minute și apoi am pus pe foc, până la topirea gelatinei (nu are voie să fiarbă).
Se lasă la răcit încă 10 minute și apoi se răstoarnă peste gris. Având în vedere că am lăsat spațiu liber între peretele formei și gris, jeleul de afine va îmbrăca tot grisul, și deasupra, și lateral. Deasupra am răzuit un pătrățel de ciocolată albă.
Mai stă la rece cel puțin o ora și tarta de gris cu lapte și jeleu de afine este gata de mâncat.




Niciun comentariu: