vineri, 19 iulie 2013

Macrou marinat la rece



De cand am invatat   sa fac acest macrou marinat (reteta originala vine de la  Mamy Viorica si Doina Paula  - doua doamne minunate ), nu imi lipseste din frigider acest fel de mancare, este foarte gustos , te poti baza oricand pe o bucatica din asta de peste, daca vrei sa iti potolesti foamea.
Am modificat putin reteta, dupa gustul meu.
Astfel ,se  pregatesc  6 bucati de macrou : se  curata , se spala si se taie  in rondele cam de 2 cm. Eu le tamponez usor cu servet de bucatarie, ca sa fie mai uscate.

Separat, 5 cepe mari de taie rondele subtiri . Intr-o cutie ermetica se incepe asezarea  marinatei astfel se incepe cu un rand de ceapa, se aseaza apoi un rand de peste (bucatile asezate destul de inghesuit). Ultimul rand trebuie sa fie ceapa. 

Separat, 350 ml otet de vin (eu am avut rosu) , se amesteca cu 700 ml de apa, o lingura de sare, 4 foi de dafin, boabe de piper, o lingurita de piper macinat si o jumatate de lingurita de pudra de chili. Toate acestea de fierb , se lasa la racit si apoi se  rastoarna peste  ceapa ,se inchide ermetic cutia si se da la frigider pentru 3-4 zile, dupa  care se poate consuma.


Este foarte gustos pestele preparat asa si tine cam o saptamana.

12 comentarii:

Anonim spunea...

Maine o incerc

Anonim spunea...

Eu nu fierb otetul il pun asa cum e pur si restul ingredientelor si se marineaza de pe o zi pe alta dar am sa incerc sa pun dublu apa fata de otet dar tot nefierte mai pun boabe de mustar, masline si am sa le pun intr-un recipent de sticla!...

Anonim spunea...

Pestele macrou sau ((hering il cumpar pentru ca e plin de icre) il dezghet in apa cu sare grunjoasa neiodata ca sa-si pastreze toate proprietatile!...

Daniela spunea...

O sa incerc si eu!

Anonim spunea...

Eu am otet de mere.Nu merge oare ? Iar daca tb musai otet de vin,conteaza daca e alb sau rosu ? Multumesc,Anca.

Daniela spunea...

Anca, trebuie sa fie otet de vin de 9 grade. Nu conteaza culoarea. otetului, am facut cu ambele culori si a iesit la fel de bun.

Anonim spunea...

Pestele trebuie tinut in sare grunjoasa, de pe o zi pe alta, la frigider.
Pestele isi ia sare atat cat ii trebuie. A doa zi se spala si se continua aceasta reteta, la marinata in loc de sare se pune zahar.

Anonim spunea...

Pe cand eram copil, bunica facea o reteta asemanatoare din scrumbie si era delicioasa!!! multumesc pentru ca prin reteta publicata de dumneavowstra am putut sa prepar si eu aceasta delicatesa, reteta pe care o folosesc si la pestii mici, gen sabioara ,albitura in general. Este minunata ! Multumim mult!!! Cu drag Mihai !!!

Daniela spunea...

MIhai, eu iti multumesc pentru ca ai avut amabilitatea sa poposesti pe blogul meu.Reteta este intr-adevar minunata si ma bucur ca ai incercat-o !

Anonim spunea...

stie cineva la ce temperature se poate pastra marinada si cat de mult timp?
merci!

Daniela spunea...

Pestele pregatit astfel il tin numai in frigider si nu mai mult de trei saptamani.

Unknown spunea...

Când se găsea din abundenta stavride și hamsia, pregăteam conserve pentru iarna astfel :după ce îl curatam de mate și rupeam capetele îl puneam cu sare grunjoasa multa 12 ore,apoi îl scoteam din sare îl puneam în oțet încă 12 ore. După îl puneam în borcane de 0,400g le puneam foi de dafin, piper și le umpleam cu ulei, le puneam capace s-au celofan și le fierbem la bainmari. Mâncam din ele pana în primăvară .