marți, 13 octombrie 2020

Sarmale cu ciuperci, în sos de legume


Bune, foarte bune aceste sarmale cu ciuperci, aproape că nu se deosebesc la gust de sarmalele clasice, cu carne tocată. 

Se începe cu varza, căreia i se scoate cotorul și se opărește în apă cu sare. Foile se desfac foarte ușor, una câte una. 

Pentru umplutură, am folosit 480 grame de orez cu bob rotund, mare, pe care l-am spălat și l-am lăsat la umflat, în apă rece, pentru 10-15 minute. 

O ceapa albă tocată mărunt se călește ușor, peste ea se pun  legume date prin răzătoare (doi morcovi și  o rădăcină de pătrunjel), 800 grame de ciuperci champignon tocate foarte mărunt, 2 roșii tăiate, se lasă la călit până ce se evaporă apa. Atunci se pune orezul și se mai lasă pe foc 2-3 minute. Se potrivește de sare și piper și se lasă la răcit. 

Separat, se încinge puțin ulei de floarea soarelui și în uleiul încins se pun legume rase fin: o ceapa mare albă, un morcov, o rădăcină de pătrunjel și roșii coapte (sau suc de roșii), se lasă la călit 5 minute la foc mare, se sărează și se piperează, după care se pune o cană de apă și se ia de pe foc. 

Pe fundul oalei sub presiune am pus varză, cimbru și foi de dafin, peste care am clădit sarmalele și le-am acoperit cu varza rămasă, tocată mărunt. Se răstoarnă peste ele sosul de legume, se mai adaugă apă (se poate pune din apa în care am opărit varza). Apa trebuie să depășească sarmalele cam cu 3-4 cm.

Au fiert în oala cu presiune o jumătate de oră, după care le-am deșertat într-o tavă de friptură și le-am dat la cuptor pentru alte 30 de minute, până ce s-au copt ușor, rumenindu-se pe deasupra. 

Au ieșit deosebit de gustoase fierte așa, în sosul de legume. La cuptor au căpătat gust de copt și s-au închegat foarte bine.  

Vă invit să le pregătiți, din cantitățile acestea au ieșit 34 de sarmale potrivite ca mărime, nu foarte mici . 

Pentru cine ține dietă, pentru cine ține post sau pentru cine iubește ciupercile, sunt tocmai potrivite!




Niciun comentariu: