sâmbătă, 21 iulie 2018

Prajitură cu mere, unt si caramel



Prăjitură este simplă și delicioasă.
Dacă tot s-au chinuit găinile alea nestresate să facă ouă adevărate, am zis să fac ceva în care să se vadă culoarea lor, să fie aluat galben, nu alb.

La piață, gem tarabele sub greutatea fructelor. Normal, merele, frumoase, cu aromă de vară, te îmbiau să le iei. Și le-am luat, drept urmare, a ieșit răsturnată cu mere.

Am început cu începutul, am caramelizat 150 de grame zahăr brun într-o cratiță (a mea a fost de la Delimano, este groasă și antiaderenta).

După ce s-a caramelizat, am tot rotit cratița până ce s-a întins zahărul pe tot fundul cratiței și cam 2 cm pe pereții ei. Am lăsat la rece, să se întărească.

Merele, le-am curățat de coajă le-am tăiat în felii (8) și le-am așezat în două straturi suprapuse, peste zahărul întărit. Peste mere am pus 50 de grame de unt, tăiat în cubulețe mici.
Am pus cratiță în cuptorul preîncălzit, la 200 de grade, pentru 30 de minute.

Între timp, am bătut spumă albușurile de la 5 ouă, cu un praf de sare. Apoi am pus 140 de grame de zahăr brun, 2 pliculețe de zahăr vanilat și o lingură cu zeamă de lămâie și am bătut în continuare până ce a ieșit o bezea lucioasă și fermă. Am pus gălbenușurile, am amestecat prin răsturnare și, la urmă făina, 150 de grame, amestecată tot prin răsturnare.

Am scos merele din cuptor și am deșertat rapid aluatul de pandișpan peste ele și am dat din nou la cuptor, acum la 175 de grade, pentru 30 de minute.

După ce am scos din cuptor prăjitură, cu o mișcare rapidă am răsturnat-o pe un grătar și am lăsat-o la răcit. Deasupra ei am ras o bucățică de ciocolată albă.

Este foarte gustoasă, s-a împletit bine gustul de măr cu untul și vanilia și este tare simplu de făcut. Merele de vara sunt ușor acrișoare și aromate, cu un gust inconfundabil.





Niciun comentariu: