luni, 28 aprilie 2014

Ketchup de casa ,dietetic si picant



Pentru ca asta toamna nu  m-am invrednicit sa fac, am facut acum acest minunat ketchup . Nu ma hotaram dar am vrut sa cumparam ieri o sticla de ketchup si cand am citit eticheta, ne-am luat cu mainile de cap si am renuntat. Prea multe  avea  in compozitie, denumiri de nu le poti pronunta. 
Cum suc de rosii am facut din belsug si ultima  punga cu ardei kapia copti  si congelati striga dupa ajutor, am  ispravit imediat : 2 sticle  de 0,75 l de suc de rosii, 10 ardei kapia copti si macinati, 2 cepe mari albe tocate marunt, 10 catei de usturoi tocati , 1 lingura cu busuioc uscat si macinat, 1 lingurita piper, 1 lingurita de    boia de ardei iute, facuta de mine in casa, 1 lingurita de boia de ardei dulce, 1 lingurita oregano macinat, 2 lingurite sare de mare pentru muraturi, 4 foi de dafin , 50 ml de otet de mere , 1 lingura indulcitor lichid  Clio  si o legatura de frunze de telina. Toate acestea au fiert la foc mic timp de  70 de minute, timp in care s-a evaporat apa si a iesit ca o pasta. Dupa ce a fiert, am dat la o parte si am scos afara buruienile (foile de dafin si telina ) si am trecut pasta prin blender. Apoi, am mai  pus la fier pentru 5 minute, ca sa nu cumva sa aiba alti fermenti din manipulare si blenduire, dupa care am pus pasta, cu ajutorul unei palnii metalice, in sticle infierbantate  in cuptor. Am inchis ermetic sticlele si le-am mai tinut in cuptor, la 100 de grade, inca o jumatate de ora. Dupa ce s-a mai racit putin cuptorul , le-am pus intre paturi   si acolo stau pana ce sa racesc complet. 
Am tot gustat amestecul, are un gust delicios si chiar merita facut, la ideea ca este dietetic si natural, mananci fara a te preocupa de prezenta E-urilor in compozitie. 
Cu siguranta in toamna asta imi fac provizii, voi face si dulce si iute !
Au iesit 4 astfel de sticle , de 300 ml fiecare!

Niciun comentariu: