duminică, 27 martie 2011

TARTA CU MASCARPONE SI CAPSUNI

Am avut  ceva capsuni  in congelator  si m-am gindit sa fac o tarta !
Am facut  iute o tarta  din 5 oua, 5 linguri de zahar si 5 linguri de faina , adica un pandispan obisnuit : se bat albusurile spuma, se adauga zaharul si se bat  pina ce se  spuma nu mai  cade de pe tel, se adauga  galbenusurile si  faina prin rasturnare.  Am pus-o in  tava de tarta , tapetata cu unt si  faina
 si  am copt-o  20 de minute la  foc potrivit. 


Am lasat-o la racit pe un gratar. 
Capsunile le-am  macinat in tocatorul electric si , cu 1/2 pahar de apa si  2 linguri de zahar  le-am pus  pe foc, pina ce au  dat un clocot. Le-am  lasat   la racit .
Separat, am batut  frisca lichida cu  zahar, am pus  1 cutie de mascarpone si un plic  de  crema de vanilie  de la Dr. Oetker. 
Am inceput  construtia tartei : peste  tarta am pus cu lingura, sos de  capsuni (mai  mult lichid) astfel incit toata zeama a fost absorbita de  pandispan . 



Peste  am pus   crema de mascarpone.

Peste  crema  am pus  ce a ramas din  sosul de capsuni in care , in prealabil, am dizolvat 2 foi de gelatina . 

Am lasat  la rece  3 ore. 
A iesit  exceptionala ca si  gust, mai  putin exceptionala  ca si aspect dar  cind  simti cum se intrepatrunde  consistenta pandispanului   insiropat  cu  gustul inconfundabil al capsunilor  domolit de mascarpone, uiti  ca aspectul  tartei  nu va primi   premiul de excelenta ! 


6 comentarii:

mirela spunea...

Foaret bine arata,si buna mai ales ca-i cu capsuni,,,yamiii!!Duminica frumoasa!!

Daniela spunea...

Mirela , este foarte buna , la capitolul aspect mai lucram , nu vreau sa le luam pita de la gura la profesionisti!
La fel iti doresc, o duminica minunata !

maria mihalache spunea...

Buuuuuuuuuuuuuuna.
O zi frumoasa de duminica.

Daniela spunea...

Medi, la fel si tie iti doresc !

Alexandrina spunea...

Delicioasa tarta!

Daniela spunea...

Alexandrina, tocmai am mincat o felie, intr-adevar este delicioasa, mai ales a doua zi !