sâmbătă, 2 aprilie 2016

Cosulete cu ciocolata si capsuni



Cum sunt la gust ? Exceptionale ! Cum se fac ? Foarte , foarte simplu !
Au revenit la moda formele de nuci si de cosulete . Normal, mi-am adus aminte de tinerete, cand lighene doldora de nuci umplute erau puse in camara, la fragezit! Nu se fragezeau prea tare, ca nu apucau!
Azi am incercat cosuletele, cu o reteta veche, care nu da gres niciodata ! 
Asadar, 200 grame de unt  cu 82 % grasime, 5 linguri de apa rece , 1 lingura de otet si 420 grame de faina  alba. Din toate aceste ingrediente, se face un aluat  omogen care se da la rece pentru 1 ora. 
Apoi se face bilute de dimensiunea unei nuci marisoare, se pun in forma si se coc pe ochiul de aragaz, cam 7 minute la foc mic , intorcandu-se forma  pe o fata  si pe alta.
Eu numai azi am ars forma si am incercat-o, asa ca se vede un colorit diferentiat , pana am aflat timpul exact de coacere.

Cosuletele le-am umplut cu  crema ganache din ciocolata neagra si le-am decorat cu capsuni proaspete. 
Crema ganache a fost facuta din 200 ml frisca lichida, infierbantata pana la punctul de fierbere, pe care a rasturnat-o peste 200 grame de ciocolata neagra, rupta in bucati. A stat 5 minute sa se inmoaie, apoi am omogenizat totul, am lasat la rece  30 de minute si apoi am turnat in cosulete. 
Asa  arata forma de cosulete !
Se poate face si cu margarina iar umplutura  sa fie din  magiun cu nuca, si, uite asa iese dulcele de post !

Niciun comentariu: