vineri, 26 octombrie 2012

Racituri (piftie ) de curcan


Atunci cand am facut portiile de carne de curcan , prin sortare, am avut grija sa fac si cateva pungute pentru racituri adica acolo am pus ghearele, varfurile de aripi,capetele, bucati de gat, piele cu grasime si mai putina carne, la ideea ca ,daca trebuie, punem ceva aripi  supliment  sau  un copanel (are intre 700 si 900 g ). 
Nu am pus supliment de data asta,am vrut  doar sa vad ce gust au raciturile mele, le-am facut numai pentru noi, fara musafiri. 
Carnea (mult spus, de fapt, oasele )  am pus-o in kukta(oala sub presiune)   si peste ea am pus apa rece, cam 3 cm peste carne.  
In apa am pus o ceapa alba, o lingura plina cu mirodenia ( se poate inlocui  cu un morcov si un patrunjel radacina ) si piper boabe (cam vreo 30 de boabe ).
Am pus la fiert la foc mic pentru 2 ore. 
Dupa ce am scos carnea, am dezosat-o si am aruncat pielea cu grasime , am strecurat  zeama din care am scos o cana  la racit.   Separat am curatat 2 capatani de usturoi si le-am  batut cu chisoiul, cu un pic de cu sare si le-am  amestecat cu zeama fierbinte. 
Eu am pus si  putina  gelatina pentru ca am vrut  mai mult aspic  si atunci , in zeama scoasa si racita  am dizolvat gelatina , am lasat 10 minute si am pus apoi pe foc mic, amestecind continuu, pina la  dizolvare completa dar sa nu fiarba .  Apoi am amestecat cu zeama strecurata inca o data, de usturoiul care  a aromat-o . 
Pe fundul castroanelor am pus carnea, apoi am turnat  zeama si am dat la racit in camara. Dupa ce a fost rece complet, pentru ca nu e foarte rece inca in camara, am pus peste castroane folie alimentara si le-am pus la frigider.
La momentul  servirii, am mai  condimentat cu piper si pudra de chili.
Data viitoare  voi pune ceva carne de supliment, o aripa sau un copanel, cu siguranta !
 Au iesit foarte, foarte bune, am mancat cu o pofta!!!!
Poftiti cu incredere la o portie !!!!!




Niciun comentariu: