miercuri, 24 octombrie 2012

Pate de casa din ficat de pui sau de curcan



Anul acesta am din belsug ficat de pui, de la puii crescuti de noi in gospodarie si fac destul de des pate de casa . De data aceasta l-am facut cu un scop anume, sa fac oua umplute .
Nu are aspectul rozaliu al pate-ului  cumparat  din pravalie, plin de E-uri  dar garantez pentru gustul  natural nemaipomenit. 
Am curatat o ceapa, am taiat-o marunt si am pus-o la calit in putin ulei de masline. Cind a inceput sa straluceasca, am adaugat ficatul de pui ( 3 bucati)  taiat in cubulete si am amestecat pana ce si-a schimbat culoarea ficatul si  a fost patruns pana  la mijloc. 
Atunci am pus sare si piper si am dat deoparte. Imediat ce s-a racit, am pus totul  la robot, sa se  macine bine si am adaugat o jumatate de pachet de unt moale, din bucatarie.
S-a facut o pasta cremoasa si gustoasa, si, daca mai trebuie, mai potrivim de sare si piper  si e gata.
Se poate inmulti  cu pasta de ardei  ,  cu ardei kapia copti,cu galbenus de ou fiert tare si trecut prin sita,  cu masline taiate marunt....indiferent cum il veti face, va avea un gust nemaipomenit. 
Are gustul copilariei  pentru ca  la nunti, in Moldova, faceau tartine cu astfel de pate si erau decorate cu gogosari rosii iar noi, copiii, tot timpul  primeam supliment. 
In orice caz, ies niste oua umplute  grozave !

4 comentarii:

Liliana Toma spunea...

minunate!!!Ce pofta mi-ai facut!

Diana spunea...

E foarte bun pateul facut in casa si nu e greu deloc de pregatit.
Imi plac la nebunie si ouale umplute cu pateu....ce pofta mi-ai facut!!

Daniela spunea...

Diana, sunt convinsa ca baietii tai te vor iubi la moment, cu tot cu ouale umplute !

Daniela spunea...

Lili, hai la Cluj !!!