luni, 8 august 2011

MURE PENTRU IARNA

Este vremea murelor, au inceput sa se coaca, trebuie culese  caci altfel   putrezesc  repede !
Am plantat  in gradina de la munte   mure, (erau trei fire amarite, de la gradina Palacsay) in urma cu   14 ani si  acum am un gard verde minunat  intre  mine si vecina, in acelasi timp si foarte   productiv .
In fiecare an le  culeg,( sint foarte mari si frumoase , sint altoite iar  vrejii murelor nu au tepi deloc),  le pun in pungute in congelator si  le folosesc in mod deosebit  la ceai. Iese nemaipomenit  de bun si are un efect benefic asupra organismului, regleaza glicemia.
De la mure adun si frunzele, toamna, le usuc si le folosesc tot la ceai.
Cel ma important lucru este faptul ca , in fiecare toamna  le inmultim prin marcotare si uite asa , de la un an la altul, gardul nostru se face tot mai mare  (dupa ce dam  plante tuturor celor carora le-am promis  plantutele).






2 comentarii:

maria elena spunea...

Ce faine sunt Danieloooooooooo.

Daniela spunea...

Lenutico, am imbinat utilul cu placutul la modul perfect: am si gard verde, am si mure, am si frunze de mur iar planta in sine este foarte putin pretentioasa , isi face treaba singura !