joi, 28 august 2014

Pasta de ardei kapia - conserva pentru iarna



Din categoria "conserva zilei", astazi, pasta de ardei kapia pentru iarna. Este extraordinar de gustoasa si are o culoare naturala  deosebita, se preteaza perfect pentru sosuri, coloreaza minunat orice fel de mancare. 
Astfel, ardeii kapia, frumosi, sanatosi si copti, se spala ,se curata de cotoare si se dau prin masina de tocat .Ardeii se toaca destul de greu asa ca puneti sita rara la masina, ca sa mearga mai repede. 
Se pune pe foc , in semioala de inox (este mai larga decat o oala obisnuita ), cu fund dublu, se pune sare si condimente (eu am pus cimbru, piper si oregano ) si am fiert timp de 2 ore, timp in care a scazut lichidul. Am dat prin blender tot continutul, asa, fierbinte, pentru ca hoaspele de la pielite sa fie macinate si omogenizate. Totul s-a transformat intr-o pasta perfect omogena , pe care am mai fiert-o inca 15 minute. 
Am pus-o in borcane sterilizate, fierbinti, le-am capsat, leam intors pe capac pentru 5 minute si apoi le-am pus la sterilizat in apa timp de 40 de minute.
Foarte buna  aceasta pasta de ardei, este dietetica (exista si varianta cu ulei , care nu ma incanta din cauza ca poate rancezi uleiul ) si va colora mancarurile iernii  in mod natural si minunat.  

Niciun comentariu: